MTB WinterBrdy

Tradiční zakončení bajkové sezóny se konalo 15.11.2014 v Letech. Technická trať, na listopad super počasí a žádný nával lidí je předzvěstí pohodové atmosféry závodu. Trať zvládáme v pohodě, Romča sice řeší defekt, ale se Zdeňkovou pomocí se to zvládne a scházíme se v cíli na vepřových hodech.

Karel               2:29:37            169/39

Romča            2:52:13            226/5

Zdeněk           2:52:14            227/29

Kralupské kolo 2014

V neděli 21. září 2014 se již podeváté konalo Kralupské kolo – závod, který pořádáme. Počasí bylo poměrně teplé a slunečné, po deštích však na cestách bláto a v zatáčkách klouzající mokrá tráva. Závodu se zúčastnilo 61 cyklistů – jde o třetí nejvyšší účast v historii.

Potěšitelná je větší účast těch co vše zabezpečovali – 15 lidí z oddílu a tak vše klapalo – od startu, přes hlídání trati, cíl, občerstvení, ceny až po úklid.

Za oddíl startovalo 20 závodníků. Všichni si zaslouží poklonu, za pomoc oddílu svojí účastí a uspěli jsme i výsledkově – 4x 1.místo – Honzik Bl., Terka s Kačí a Míša B., 1 x 2.místo – Kačka Po. a 2x 3.místo – Andrea L. a Nýna.

VÝSLEDKY

HISTORICKÉ TABULKY

TV KRALUPY

Author Pražská padesátka 2014

V sobotu 20. září 2014 se konala Pražská padesátka – závod z Dejvic na Okoř a přes Šárku zpět. Sluníčko, bláto, 800 závodníků – to byla kulisa letošního 16.ročníku.

Z našeho MTB KČT Kralupy startuje 5 závodníků – Karel Šimek, Zdeněk Vejrosta, Romana Vejrostová , Josef Blecha a Milan Košťák. Do cíle se dostávají všichni v pořádku a bonbónkem je 3. místo Romany Vejrostové v kategorii ženy C a pak i dva tombolové úspěchy (lahev a helma).

Cross Country Řež

Prognózy počasí byly v předvečer závodu skvělé, a tak cestu podél Vltavy na 11. ročník Cross Country Řež bereme jako vyhlídkovou rozjížďku. Ve 12 hodin již nervózně přešlapujeme ve startovním areálu a sluníčko slibuje, že nám při závodě trochu zatopí. Servisní vozidlo Alčy s Michalem dorazilo také včas. Úderem třinácté hodiny je i přes organizační rozpaky odstartováno. Jede se ve vlnách dle ročníků, takže už úvodní kolečko v areálu Polepšovny ducha dovoluje všem závodníkům pustit do pedálů své tempo a s nikým se zbytečně nepostrkovat. Úvodní úsek je v tomto ročníku pozměněný, a tak nás po příjemném sjezdu řežským lesíkem očekává první prvek cross country - krátký úsek schodů. Někteří seskakují z kol a snáší je dolů, "praví bojovníci" to ale bez problémů zdolávají v sedlech. Následuje pár metrů podle Vltavy a už se trasa šplhá lesem vzhůru. Všichni své stroje vedou, je tam spousta nepříjemných schodů a pařezů. Závodní peloton prosviští Řeží a opět sjíždí k vodě. Za kamenným lomem nás ale pořadatel zase ženě strmně vzhůru. Nahoře nás čeká klasická lepivka na podmáčeném poli, ale šlapem, co se dá. Pár zatáček v řežských planinách a máme za sebou první 13,5 km kolo ze tří. Už víme, co nás čeká a tak jedem co nám síly stačí. Hebeho však v polovině druhého kola zrazuje technika, a tak se zármutkem a prasklou pružinkou v přehazce ze závodu odstupuje. Do cíle tak statečně dojede v barvách KČT MTB Kralupy jen Pepa. Únětické pivko, klobáska, vyhlášení, tombola a jede se domu. V nohách 50 km (někteří) a srdci další super cyklistický zážitek.

Hebe

Vožický maraton MTB

V sobotu 9. srpna 2014 se uskutečnil 12. ročník Vožického MTB maratonu – poprvé s naší účastí – trasa 42 km s převýšením 790 metrů.

Perfektní organizace, hezké zázemí v zámeckém parku, příjemní pořadatelé, krásná trať – to byla kulisa, která musela potěšit každého – z KČT MTB Kralupy startuje trojice Romana Vejrostová, Zdeněk Vejrosta a Milan Košťák.

Medailové umístění zaznamenává Romana Vejrostová v kategorii Z2 (ženy nad 40 let), která končí na 3. místě a získala originální „pohár“ a spoustu cen.

Krušnoton - 187km

Na tento náročný závod, který je v ČR asi nejlépe organizačně připraven se vydávám již po třetí, takže vím do čeho jdu. Třikrát výjezd do Krušných hor a pár chuťovek ve středohoří prověřilo mojí nepřipravenost. První náznaky křečí po 90km dávají tušit, že si to opět užiji. Do cíle přijíždím na kaši po 7,5hod, chce to prostě lépe potrénovat.

Výsledky:

Karel Šimek 7:37:10 103/30

Cyklodovolená – Jizerky 2014

Letošní cyklodovči, která byla v lokalitě Jizerských hor se zúčasnilo 20 lidiček. Zázemí jsme měli v hotelu Na vyhlídce v Kořenově.

Projeli jsme Jizerky křížem krážem. Zdolali jsme snad všechny rozhledny v okolí (Štěpánka, Královka, Cimrmanův maják, Černou studnici, Slovanka, Bramberk, Špičák), navštívili jsme vodní nádrže Souš, Josefův Sůl i Protrženou přehradu.

Zkusili jsme si Singl trek pod Smrkem, navštívili Aquapark v Jablonci, pivovar Hendrich ve Vrchlabí, sklárnu s pivovarem v Harrachově a koukli se i na Mamutí můstek. Prostě jsme projeli co se dalo.

Počasí sice nebylo vždy ideální, ale celkovou spokojenost s cyklodovčou to nemělo šanci zkazit.

Rakovnické cyklování

Na nedělní závod „Rakovnické cyklování“ jsem se těšila, neb jsem své síly naposledy s ostatními poměřila v květnu na Bezdězu. Trochu obav ve mě bylo ze slibovaného vedra a abych neměla defekt, protože na nějaké opravy jsem levá.

Po 8. hodině se všichni potkáváme u prezentace. Tentokrát je nás z oddílu pět (Míla Košťák, Blešky- Pepa a Míša, Zdenda a já). Startuje se v 9 hodin z krásného rakovnického náměstí. Čeká nás 51km a 1000metrů převýšení. Po startu každý vyráží jako blázen. Nevím, jestli mám trochu šetřit síly, nebo jet na doraz. A je tu chyba. Nesleduji šipky a se skupinou, ve které je i Zdenda, sjíždíme z trati až na hlavní silnici, a než se vyškrábeme zpět, jsme na chvostu. No a teď teda není na co se šetřit, prostě musím jet, co to dá (no teda, co tělo dovolí). V kopci potkávám Mílu, který se diví co tam dělám, a ztrácím Zdendu. Jede se mi fajn. Ale myslím si, že závod je v pytli. Chvílemi se k někomu přidávám, ale většinu závodu jedu sama a hledám šipky, abych zase nebloudila, což se ještě jednou podaří, ale jenom kousek.Celý závod nemůžu používat nejmenší placku a ke konci ani největší. Hlavně, že mohu přehazovat vzadu. Mám radost, vše vyjedu a i sjedu, krom výjezdu z potoka kousek před cílem. I když někdy se bojím , že si dám na hubu. Ve městě mi připadá, že to nejede ani po rovině, a tak se povzbuzujeme s chlápkem, který za mnou jede od poslední občerstvovačky. Po projetí parku jsme na náměstí a závod končí. Mám radost hlásí, že jsem ve své kategorii 2.- jupí.

Míša i Pepa jsou už u auta, tak si sdělujeme zážitky a já Míšovi gratuluji ke skvělému času i místu a vyhlížím Zdenečka. Po chvíli jsme v cíli všichni , bez zranění, defektu a v pohodě. A jak jsme dopadli:

59. Míša 2:20:44 kategorie M1 /19

100. Pepa 2:42:54 kategorie M3 / 34

108. Romana 2:45:14 kategorie Z2 / 2

121. Zdeněk 2:59:34 kategorie M4 / 18

127. Milan 3:12:16 kategorie M4 / 21

Trať se mi moc líbila. Vedla kromě začátku terénem a silnice jsme jen přejížděli. Ani to převýšení se mi nezdálo tak hrozné. Takže když to vyjde, za rok znovu .

P.S.Možná bychom mohli zkusit i jejich orienťák Romana

Romča

MTB - orientační závod dvojic na kolech

V neděli 22. června 2014 se uskutečnil v okolí Kralup nad Vltavou již 9. ročník MTB orientačního závodu dvojic na horských kolech. Závod uspořádal kralupský oddíl MTB horských kol a KČT Kralupy nad Vltavou. Počasí závodníkům přálo. Po krátkém ranním deštíku bylo pravé cyklistické počasí.

Start a cíl byl na turistické základně u koupaliště. Od deseti hodin vyráží dvojice na trať. Startuje se v kategoriích M - kluci, D - děvčata a MD - smíšené dvojice. V letošním ročníku bylo pro závodníky připraveno Karlem Šimkem v okolí Kralup celkem 18 kontrolních stanovišť. Na startu dostala každá dvojice mapu se zakreslenými kontrolami, slovní popis ke všem kontrolám a startovní průkaz pro zaznamenání absolvovaných kontrol. Postup mezi nimi byl libovolný a každá dvojice si jej volila sama.

Pro pořadí v cíli byl rozhodující počet správně označených kontrol ve startovním průkazu a čas strávený na trati. Za každou absolvovanou kontrolu získala dvojice 5 bodů. Za překročení časového limitu pak byla dvojice penalizována - za každé dvě započaté minutu navíc se odečítaly tři body.

V cíli dostali všichni pití a sušenku. Nejvíce však vyhlíželi závodníci dojezdy svých soupeřů, aby věděli, jak si stojí v pořadí své kategorie. Navzájem se probíraly postupy mezi jednotlivými kontrolami a porovnával počet kontrol a najetých kilometrů. Pořadatelé zvládli celou organizaci závodu, včetně slavnostního vyhlášení na výbornou.

V kategorii D - děvčata zvítězila dvojice Markéta Matoušková - Michaela Matoušková z týmu BTK Eurobike Praha, v kategorii M - kluci stanuli na nejvyšším stupni Petr Svoboda a Jan Kouřimský z týmu SKOB Slaný a v kategorii MD - smíšené dvojice pak Romana Vejrostová a Zdeněk Vejrosta z domácího MTB KČT Kralupy. Putovní pohár pro nejlepší dvojici KČT Kralupy nad Vltavou získala dvojice Romana Vejrostová a Zdeněk Vejrosta.

Oddílové umístění:

Kategorie D - 2. místo Lenka Pechová a Pavlína Kolářová, 3. místo Petra Gottliebová a Zuzana Kohlová, 4. místo – Zita Hofierková, 5. místo – Věra Šimková

Kategorie MD - 1. místo Romana a Zdeněk Vejrostovi, 11. místo Tereza Popová a Albert Málek

Kategorie M - 2. místo Michal Blecha a Pepa Blecha, 5. místo Martin Slabý a Jan Vejrosta, 7. místo Jakub Rous

Putovní pohár pro nejlepší dvojici KČT Kralupy nad Vltavou získala dvojice Romana a Zdeněk Vejrostovi.

Uznání patří všem závodníkům a těm co se podíleli na organizace celé akce. Poděkovat se sluší samozřejmě sponzorům, kterými pro letošní rok byli f Dexter, Elektro – Viola Rakovník, VaV sport, město Kralupy nad Vltavou a KČT Kralupy nad Vltavou.

24 MTB Liberec

24MTB Liberec - vyrážím sólo s cílem 24 kol v kategorii "předrakve" (nad 40let). Už začátek je nic moc auto musím nechat dost daleko na parkovišti kvůli kobylkám z "Kola o život". Po startu při seběhu házím záda na mokré trávě a v úvodním kole se ještě vymelu ve sjezdu fakt nic moc. V pátém kole už je vidlice na kole nepoužitelná a musím pro pumpičku do auta a pak ji stále po každém kole dofukuji, ale hlavně funguje špatně. Na pevnou vidli si to nedovoluji přehodit, protože trať je dost technická a ruce by to nedaly. A aby toho nebylo málo, tak každou chvíli prší - přeháňky asi do 9 do večera, trať už není taková malina a stává se dost obtížnou. V desátém kole si říkám, že se podívám, jak si stojím ve výsledcích. No a zjišťuji, že se pohybuji na 3 místě v "předrakvích". Tak stanovuji nový cíl - udržet 3 flek. Musím tedy přeparkovat auto, abych měl věci co nejblíže - jelikož jsem Zabijáka vezl vevnitř, tak musím rozložit a složit kolo. V noci mám navíc problém se světly, ve sjezdech mě limituje vidlice a je mi děsná kosa. Nakonec beru zimní bundu. Po půlnocí vyhrávám jako dvacátý po půlnoční jezdec dort, který věnuji na občerstvovačku.

V pět ráno si říkám jestli jsem to s novým cílem nepřehnal, pašák na čtvrtém místě se drží zuby nechty, náskok je nicotný a trať bere hodně sil. Soupeř o třetí místo nakonec v 10 ráno již nevydržel a vychutnávám si zaslouženě 3 flek, no takhle dlouho se přetahovat už bylo na morál. Zatejpovaná kolena vydržela, ale jinak to dost bolelo a těch technických problémů bylo na můj vkus až moc.

Musím si ale změnit názor, že na 24 je dost času, je to poučení pro příště.

Král Šumavy

Letos Král opět nezklamal. Několik dní před závodem vydatně pršelo a tak se bylo na co těšit. Už první sjezd dával tušit, že to nebude taková malina. Trať byla jako vždy náročná, ale super značená a pořadatelsky zvládnutá. Jediné mínus bylo, že se termínově kryl s TZ a tak účast našeho týmu byla dost slabá.

105km
Karel Šimek 6:56:08    174/65

45km
Michal Blecha 2:34:22    93/42
Josef Blecha 3:01:31    229/56

MTB 50 Bezděz

Chladné počasí, vítr, velké louže a bláto – to byla kulisa letošního Bezdězu. Startuje nás šest a každý jede dle svých možností a plánu. Defekty nás míjí, vyhýbají se nám technické problémy a všichni jsme se úspěšně vrátili do cíle. Nejvýše z nás stojí v pořadí Michal s časem pod dvě hodiny, Romíšek zůstává o pouhou půlminutku za bednou – to si vynahrazuje v tombole (světlo a lahev)

Naše výsledky:

Týmy

14. KČT MTB Kralupy (M.Blecha, J.Blecha, M.Slabý) 6:21:39,0

Mamut - 212 km

Silniční závod v Přerově byl tentokrát za ideálního počasí, nepršelo a nebylo vedro. Po startu jel balík pohromadě celých 15km, kde se v prvním stoupání roztrhal a každý se pokoušel najít skupinku o stejné výkonnosti. Nejobtížnější vrchařské prémie závodu na Grapy (na 70km) a Lazy (na 150km) ubraly hodně sil, ale do cíle se to nějak umotalo. Cíl pod 8 hod nesplněn, nedal bych to ani kdyby koleno bylo OK - snad příště.

Výsledky:
Karel Šimek    08:23:02    70/23

TransBrdy

Tomuto závodu zařazení do seriálu Kolo o život rozhodně neprospělo. Technická trať závodu byla příliš na masu závodníků, která se tam valila (dlouhá trať, krátká a fitness jízda). Z našeho týmu byla slabá účast – 2 kusy (Karel a Martin).

Startujeme z „první vlny“ – v druhé polovině 500 účastníků. Po 10km Martina stíhají technické problémy – přetržený řetěz, který znemožňuje dokončení závodu (i po snýtování jsou články řetězu dost poškozeny). Poslední kopec vyjelo, tak prvních 20 v kategorii elite ostatní tlačí a závěrečný sjez plný pádů, také nic moc. Celkový dojem ze závodu je prachbídný.

Karel Šimek 3:11:22 352/82

Martin Slabý DNF

50 Český ráj

Závod na Branžeži se opět konal za neskutečného davového šílenství – cca 1400 lidí. Ze začátku to bylo trochu zašpuntované, ale pak to frčelo. Tento polet zvládli všichni z oddílu a jen smůlu si vybral Nýna defektem kousek před cílem.

Jméno

2:22:35

912/104

50 Podralsko

Otvírák letošní sezóny byl opět v Osečné. Tentokrát nepršelo, ale stejně bylo chladno. Z oddílu se nás účastnilo 7 statečných a po startu se jela neskutečná čočka. Do cíle dorazili všichni ve zdraví a bez technických problémů.