Vánoční Říp 2012

Na Štěpána – 26.prosince je téměř jarní počasí – skoro 10 st.Celsia. U základny se schází Milan, Karel, Romíšek a Zdeněk. Domlouvá se cesta převážně silnicí. U kláštera nás dojíždí opozdilce Pepa a Michal a tak to valíme v šesti – Miřejovice, Staré Ouholice, Vepřek, Mlčechvosty, Spomyšl, Jeviněves, Černouček, Ctiněves, Rovné a Říp. Zde je lidí jako veverek – Karel s Michalem zvládají vrchol v sedle, ostatní musí alespoň kousek potlačit. Závěr cesty je ledovatý a tak to chce sílu v nohou a rovný směr. Na vrcholku občerstvení, foto a již dolů.
Přes Rovné na Bechlín – zde však Milan píchá zadní kolo, nemá duši „29“ a navíc mu praská i drát v předním kole. Volá tedy do Kralup pro odvoz – kolo z kontejneru vytáhl, ale náladu mu to nezlepšilo. Ostatní valí z kopce dolů na cyklostezku a po ní proti proudu Labe přes Počáply, Beřkovice na Mělník a zde proti Vltavě do Zálezlic a silnicí přes Bukol, Dědibaby, Dušníky, Všestudy do parku – u zámku se odpojuje Karel a kralupská čtveřice jede domů. U vody ještě Romíšek zkouší tvrdost zeměkoule a pak již hurá domů. Počasí vydrželo – dali jsme na 80 kilometrů s převýšením cca 550 metrů.

Křivoklát 2012

Účastníci. Milan Košťák, Romana Vejrostová, Zdeněk Vejrosta

Milan

Bike a Run večer 2012

V pátek 2.11.2012 proběhlo vyhlášení našich cyklo a běžeckých soutěží. Přišlo nás 17 – škoda že někteří nemohli, či nechtěli. Atmosféra tradičně příjemná – vyhlášení výsledků, výhledy do dalšího roku, prohlížení výsledků z jednotlivých závodů, promítání fotek, občerstvovací stanice a příjemné popovídání.

Výsledky tréninková tour:

Výsledky Run 2012: 1.Kolďa 2.Zdeněk 3.Vejtek
Nejaktivnější: 1.Kolďa 2.Vejtek 3.Zdeněk

Podzimní cyklotrek 2012

Za námi je další ročník podzimního cyklotreku. Tentokrát jsme se vydali ve složení týmů: Lenka, Honza a Míša; Zuzka a Petra; Zuzka a Vítek (Mája a Vilík); Alena a Milan. Všichni jsme se přihlásili do kategorie Romantici, přesto většina podala velmi pěkné výkony. Vyluštili jsme šifru, sbírali kontroly do série jeskyně, studánky nebo vrcholy, někdo zašel na oběd, někdo se ztratil ve skalách, někdo provozoval pěší turistiku s helmou na hlavě a někdo si to zamířil 20 metrů od břehu rybníka k malé olši, doufajíc, že tam ty kleště někde budou. Přestože jsme volili každý tým jiný postup, celý den jsme se potkávali a srovnávali kdo má víc kontrol. V cíli na nás čekalo již tradičně občerstvení, probírání postupů a vyhlášení výsledků. Užili jsme si zkrátka další pěkný závod se skvělou organizací a pěkným počasím.

Zuzka

Kralupské kolo 2012

V neděli 23. září 2012 proběhl již sedmý ročník závodů na kolech pro děti, dorost a juniory s názvem Kralupské kolo. Akci organizoval oddíl MTB ve spolupráci s KČT Kralupy nad Vltavou pod patronací Sportovní komise.
Pro děti byla vzorně připravena celá trať v lokalitě Lobeček podél Vltavy pod turistickou základnou a koupalištěm. Startovalo rekordních 75 závodníků, za doprovodu padesátky rodičů a prarodičů. Organizaci zajišťovalo 15 lidí (Zdeněk, Romíšek, Věrka Š, Kačí, Milan K., Karel, Petra G., Zuzi K., Katka, Kikina, Fanda K., Zuzi P., Zbyněk, Zdenka Ka., Zita, Martin S.). Akci přálo i počasí a tak spokojenost byla na všech stranách.
Všichni závodníci podávali skvělé výkony od nejmenší až po ostřílené borce. V cíli všichni díky podpoře města Kralupy nad Vltavou dostávali pití, sušenku a ti nejlepší spoustu cen, medaili a pocit velkého vítězství při mávání ze stupňů vítězů.
Výsledky členů našeho oddílu:
1.místo Mates Bl. (odstrkovadla), Honzik B. (mladší žáci)
3.místo Monika (juniorky)

HISTORICKÉ TABULKY

REGIONÁLNÍ TV

„Pražská 50“

Dne 15.9.2012 proběhl tradiční cyklomaraton „Pražská 50“ na trase Praha-Dejvice – Okoř a zpět.Celá akce probíhá pod patronací Městské části Praha 6 .
Už tradičně jsme se této akce zúčastnili i my. Netradičně ale bylo poměrně chladno,foukal protivítr(hlavně,že nepršelo). Start byl v Bechynově ulici,kde se nás sešlo skoro 800.Z Prahy se vyjíždí sice po silnici ale vše je vždy perfektně zorganizované,přesto se v jednom (pro nás pravidelné účastníky známém)místě udělal „špunt“.Hned v prvním kopci se ale vše roztřídilo a celá cesta, vedená mimochodem po cyklotrasách 0077 a 0078,probíhala v poklidu.Kdo měl čas se mohl kochat příjemnou krajinou,případně se zastavit na Okoři(kde byly občerstvovačka) v cukrárně. To se ale netýkalo těch,kteří jeli za KČT MTB Kralupy, ti se rvali s časem každý podle svých možností a schopností. Nejlépe dojel do cíle Michal Blecha,hned za ním Pepa a s větším odstupem (ale stejným nasazením)Zita. Takže už tradičně moc hezký závod a příjemně ztrávený den a za rok se sejdeme znovu na startu.....
Výsledky:
Michal - 02:03:27
Pepa - 02:28:09
Zita - 03:02:46

Zita

Cyklo výlet – Pět kamínků vltavského náhrdelníku

V neděli 9.září 2012 se uskutečnil cyklovýlet pro všechny věkové kategorie. Za nádherného počasí nás vyráží 18.

Výlet byl určen pro seznámení se zajímavostmi v okolí a pro stmelení kolektivu oddílu. Atmosféra byla príma, pomoc starších mladším, povídání mezi všema bez rozdílu věku.
Od základny jsme vyrazili okolo MKČ ke klášteru a přes starý most k úvodní ceduli „Náhrdelníku“ – do Miřejovic k vodní elektrárně, dále pak k naučným tabulím do osady Miřejovice, do Starých Ouholic, do Vepřku, do Nových Ouholic a do Nové Vsi. Zde si na romantické návsi s rybníčkem, vrbami a zvoničkou děláme pauzu na sváču. Zpátky skoro stejnou cestou – plán odpočinku nám hatí zavřená hospoda s hřištěm ve Starých Ouholicích a tak volíme náhradní variantu a na malinovku jedeme do Adrenalin centra u veltruského kanálu. Na základnu to máme již jen kousek a pěšinkou podle vody to v pohodě dojíždíme.
Bez pádu a defektu jsme zvládli 20 kilometrů a tak díky všem cyklistům dnešního výletu.

Krkonošská 70 – závod trojic

Na tento závod vyrazila trojka ve složení – Romča, Zdeněk a Karel. Předpověď počasí byla milosrdná – bez deště, ale kosa 12°C. Po startu nás uvítalo 12km stoupání, kde jsme se zahřáli na provozní teplotu. Celá trasa byla typická hřebenovka – na horu a dolů, a tak když jsme zrovna nemrzli ve sjezdu, tak jsme se zahřívali na provozní teplotu. Přes 2000 výškových metrů dalo závodu punc atraktivnosti a řádně jsme si to užili. Cílovou pásku jsme protrhli v čase 04:51:04 na 15 místě v kategorii.

Závod Okolo Prahy

...je další ze série cyklomaratontour, které jsme se letos rozhodli absolvovat a 2 tyto závody už máme úspěšně za sebou – Okolo Prahy a Hradce Králové. Do Konopiště, kde se závod konal, jsme dojeli v počtu 4 – Kačka, já, Petr a doprovod Eva. Nejdříve startovaly dětské kategorie - Kačka jela v kategorii 9 – 10 let, ovšem trať jí příliš nesedla, a tak především sbírala zkušenosti do dalších takto náročných závodů, kdy kola podkluzují v bahně a člověku je hrozná zima. Já jsem startovala hned po Kačce a jela jsem stejnou vzdálenost. Na trati jsem v kopci musela slézt z kola, protože už jsem nemohla šlapat, jak mi bylo zima, avšak neúčastí jiných dívek v mé kategorii jsem získala zlato. V 11:15 se na trať začali chystat závodníci na 30 a 50 km, aby v 11:30 mohli vystartovat. Já a taťka Petr jsme se přihlásili na závod na 30 km a podle dřívějších zkušeností jsme se řádně navlékli do kalhot a mikin. Vystartovali jsme a hned na nás čekal kopec, protože převýšení bylo více jak 700 m. Nejdříve se jelo po silnicích, a i když se jelo pořád nahoru a dolů, nemohli jsme si stěžovat. Pak přišla horší část, a to terén, kde bylo rozjeté bahno, velké kaluže, velké převýšení a k tomu začalo pršet. Do kopců jsem musela slézt, protože už bych to nevyjela a měla jsem křeče. Nakonec jsme ale závod dojeli a mohli jsme si odpočinout v cíli. Petr se umístil na pěkném 48. místě a já jsem nečekaně obsadila 3. příčku. Tak jsme si udělali krásný rodinný výlet do Konopiště.

Terka

Cyklodovolená 2012

Vybraná lokalita pro letošek byl Český les a na doporučení vybráno rekreační středisko Rybník. S odstupem času musím zhodnotit, že lepší volbu jsme udělat ani nemohli. Účast byla mimořádná 21 statečných. Počasí přálo a moc jsme nezmokli, v okolí jsme projeli toho dost, ale zůstalo i mnoho míst, které by si zasloužili navštívit.
Někteří si posunuli hranice svých výkonů při cestě do Horšovského Týna a zpět, kterou absolvovali úplně všichni a ujeli v kuse 67km a někdo se tam bude muset i vrátit, jelikož nedojel na Čerchov. Chtěl bych poděkovat všem účastníkům a snad si příští rok něco podobného zopakujeme ještě ve vyšším počtu.

Jabkoty 2012

Poslední den cyklodovolené vyráží část účastníků ve složení Zdeněk, Romča a Karel si užít místní závod zařazený do Českého poháru. Jelikož dlouhá trasa vede 60% Německem volíme krátkou trasu 55km, která svým převýšením 1700m bude solidní tečkou vydařené cyklodovolené. Trať je po večerních deštích blátivá, ale přesto sjízdná. Některé výjezdy dají i dost zabrat. Pořadatel měl kvalitně značenou trať a tak se všichni scházíme spokojeni v cíli. Romča urvala v kategorii první flek, ale jelikož je vyhlášení až za tři hodiny, tak se pořadateli omlouváme a vyrážíme z cyklodovči domů. Příště dáme dlouhou.

Karel - 3:16:29 - 34/8
Zdeněk - 3:43:54 - 42/7
Romča - 3:43:54 - 43/1

Praha – Karlštejn Tour

Sedm se nás vydává do Chuchle na závod KPŽ – již z minulosti víme, že Karlštejn je jen reklamním trikem, vůbec k němu nedojíždíme a nelze jej ani koutkem oka spatřit.

Potěšitelné je počasí (pršet začíná až po závodě, po našem odjezdu domů) a příjemná změna některých míst na trati – zatažení do lesa a pár singlíků.

Úvod je pro nás netradiční – pro sjízdnost trati startuje nejprve první „pětistovka“ a pak zbytek závodníků – tam nás řadí naše startovní čísla. Po startu druhé vlny jedeme „špici“ a tak je zážitek docela výživný.
Všichni jedou svoje, občas s někým od nás pospolu, většinou mezi ostatními borci naší úrovně. Nejlépe si vede Michal, smůlu si vybírá Martin – trhlý plášť. Do Fitnes jízdy nakonec neodstrkuje Klára – nevolnost.
Celkové pořadí / jméno / kategorie + pořadí / dosažený čas ( 50 km / 1150 m)

371. Michal Blecha M 19-29 / 61 2:29:27,2
513. Zdeněk Vejrosta M 50-59 / 50 2:40:57,6
537. Jan Vejrosta M 19-29 / 86 2:43:26,4
578. Josef Blecha M 40-49 / 144 2:46:47,0
611. Romana Vejrostová Z 40-49 / 6 2:50:08,1
--- Martin Slabý M 30-39 / DNF

MTBO Kralupy - 7. ročník

V neděli 24.6.2012 proběhl 7.ročník orientačního závodu dvojic na horských kolech. Tradičně skvělé počasí bylo základem kvalitní účasti a bojovných výkonů. Množství  kontrol a 3,5 hodinový časový limit nutil vedle šlapání  zapojit i hlavu a volit správné postupy. Zpestřením byly i bonifikace za splnění mokré kontroly, za splnění  všech čtyř sektorů a dvě nejvzdálenější kontroly.

Oddíl vybojoval 3,5 medaile – v kategorii dívek obsadily nádherné 2.místo Kačí Šimková s Terkou Popovou, na 3.místě pak Iveta Matějková s kamarádkou z Veltěže. V kategorii mužů patřilo 3.místo Vejtkovi Procházkovi a Janu Koldinskému. Mezi smíšenými dvojicemi pak dominovala a 1.místo získala dvojice Romana a Zdeněk Vejrostovi. Putovní pohár pro nejlepší dvojici z kralupského KČT obhájila dvojice Romana a Zdeněk Vejrostovi.

KOMPLETNÍ VÝSLEDKY

Žabincový prolog

17.6.2012 proběhl Žabincový prolog ve Všestudech. Účastnice Terka P, Katka P. a Kačí vybraly, co se dalo, na trati okruhu neměly konkurenci. Katka P. s přehledem ovládla svou kategorii a Kačí s Terkou P. svedly mezi s sebou finiš na cílové pásce.

Umístění:

Kategorie mladší žačky:

1. Místo: Katka P.

Kategorie starší žačky:

1. Místo: Kačí

2. Místo: Terka P.

Karel

Okolo Hradce v malé zahrádce...

… kdepak, bylo to na Všesportovním stadionu „Pod lízátky“, druhém největším v ČR. První červnovou sobotu roku 2012 jsme se zúčastnili MTB závodu zařazeného do seriálu Cyklomaraton Tour 2012 nazvaného RWE OKOLOHRADCE.

Na parkoviště u stadionu jsme dorazili v počtu 3 závodníků (Kačka, Terka a Petr) a jednoho doprovodu (babička Blanka).

Před stadionem byly již zástupy lidí obhlížející všechny stánky s výživovými doplňky, cykloservis, cykloprádlo, sponzorské a jídelní stany, kde všichni účastníci po závodě zahnali hlad.

Start dětských kategorií, nazvaných Pygiáda, byl v 10 hodin. Jednalo se o okruhy dlouhé 800 m, kde každý mladý závodník jel počet okruhů podle věku. V kategorii 9 - 10 let jela Kačka 2 a Terka v kategorii 13 – 14 let 3 okruhy.

Terka se ve své kategorii umístila na bedně, což bylo mj. způsobeno neúčastí jiných dívek. Doufáme tedy, že v příštím 9. ročníku bude účast vyšší aspoň z našeho oddílu KČT MTB KRALUPY.

Kačce se bohužel závod z taktického hlediska moc nepovedl a na krátké trati již ztrátu nedokázala dohnat. Takže šlo hlavně o sbírání zkušeností.

V 11 hod pod startovními oblouky vystřídali dětské závodníky účastníci závodu na 60 km. Po odstartování přišli na řadu účastníci závodu na 30 km, mezi které jsme patřili i my - Petr s Terkou. Jednalo se o rovinatou trať v lesích u Hradce Králové, kterou jsme zdolali ve slušném čase 1 hod a 17 min.

Celkově hodnotíme tuto akci jako velmi povedenou, těšíme se na další ročníky a věříme, že účast členů oddílu bude v příštích rocích stále stoupat.

Kačka, Terka a Petr

Král Šumavy

26.5.2012 vypuklo dlouho očekávané šílenství – Král Šumavy. Na dlouhé trase 105km se přijeli porvat s tratí Zdeněk a Karel a na 70km trase bojovali Michal, Nýna, Pepa a Milan.

Trať svou letošní náročností slibovala nevšední zážitek - více terénu i kopců. Počasí vyšlo, trať byla suchá a brody mokré. Každý si tu svou trasu užil a hrábnul si na dno. Trať brala hodně sil a největší soupeř byl člověk sám sobě, aby se ty kopce přinutil zdolat. Do cíle z našeho týmu dorazili všichni, sice na poslední zbytky sil, ale zdraví. Chyběla jen bedna – jelikož jsme vyrazili bez Romči a tak příští rok v co nejpočetnější sestavě.

105km

570. místo Pepa - 5:02:33

765. místo Milan - 5:34:13

Author 50 Bezděz

Dne 20.5.2012 jsme se zúčastnili tohoto závodu v rekordním zastoupení – 13startujících + 1podpora (Věrka Š.).

Počasí bylo super – teplo, sluníčko a tomu odpovídala i trasa – suchá, rychlá, ale prašná. Zastoupení v nejmladších kategoriích na 50km trati nám zajišťovali Terka s Kačí. Každá měla v průběhu závodu svůj podpůrný tým - Terka měla Petra a Kačí podporoval Nýna s Martinem.

Technické problémy měl na trati pouze Pepa – oprava defektu. V cíli jsme se všichni sešli unavení, ale v pořádku.

Romča opět nezklamala a urvala 3. flek v kategorii a celkově v Lawi serii (Branžež + Bezděz) skončila na úžasném 3. místě.

124

589 Zita HOFIERKOVÁ 03:00:40.4

Pronikli jsme do novin

MTB 50 Český ráj

V sobotu 21. dubna 2012 se v malebné krajině Českého ráje uskutečnil další ze závodů MTB – na kochání není čas a tak „letíme“ okolo Kosti, Trosek, Hrubé skály, Valečova,...Je nás tu 10 a tak spoustu času před startem a v cíli propovídáme. Perfektní časový výkon Nýny a umístění Romíška a Terky ve svých kategoriích.

JEDNOTLIVCI:

TÝMY:

27. KČT MTB Kralupy  (J.Vejrosta, V.Procházka, Z.Vejrosta)   5:58:13,4

50 Cyklorájem Podralsko

V sobotu 14. dubna 2012 se v krajině na okraji Ralska s dohledem na Ještěd uskutečnil MTB závod na 50 km – sice vedl zcela po starých silnicích, ale i díky větru a rychlosti to byl „kalup“ od začátku do konce. Naše výsledky: 52 km / 608 metrů převýšení.